این روزها تقریباً هر کسی می تواند یک وب سایت را به راحتی راه اندازی کند.
اما این تضمین نمی کند که برای کسب و کار شما موثر باشد.
وب سایت شما ویترین فروشگاه شما 24 ساعته است. شما پنج ثانیه فرصت دارید تا توجه مشتری خود را به خود جلب کنید، بنابراین مهم است که با طراحی جذاب، شهودی و موثر، اولین تاثیر خوبی داشته باشید.
اگر یک ویترین فیزیکی مانند کافی شاپ داشتید، نمی خواهید کسل کننده یا غیر دوستانه به نظر برسد. سوراخ کردن چراغهای فلورسنت بالای سر و کفهای بتنی غیرقابل بخشش مقرونبهصرفه و نصب آسان هستند، اما احتمالاً تصور اولیه، لذت زیادی، یا توصیههایی را به مشتریان شما نمیدهند.
اگر به مشتریان خود اهمیت می دهید و به فضای خود افتخار می کنید، می توانید محیطی ایجاد کنید که مردم بخواهند از آن حمایت کنند. شما فقط کافی شاپ قدیمی نخواهید بود. شما بخش مهمی از محله خواهید بود. یک مقصد روزانه
در مورد طراحی وب سایت خود نیز به همین صورت فکر کنید.
بیایید 12 بهترین روش طراحی وب را بررسی کنیم که به اطمینان از موفقیت وب سایت شما در سال 2024 کمک می کند.
1. نام تجاری ثابت
ما در مورد ارزش و اهمیت ایجاد هویت برند قوی صحبت کرده ایم . از آنجا که نام تجاری شما پایه و اساس کسب و کار شما است، مهم است که برندسازی را در تمام نقاط تماس مشتری خود ثابت نگه دارید. که شامل وب سایت شما می شود.
لوگو، طرح رنگ و نماد شما باید ثابت بماند. همین امر در مورد صدای برند شما و پیام های کلیدی نیز صادق است. شما می خواهید ارزش پیشنهادی، زیبایی شناسی و لحن خود را در سراسر وب سایت خود تقویت کنید.
اطمینان حاصل کنید که از پایه ای که در طول ایجاد نام تجاری خود گذاشته اید، بسازید. تمرکز بر ثبات تلاشهای بازاریابی شما را قادر میسازد و به ایجاد ارزش ویژه برند کمک میکند .
2. CTA های استراتژیک
تماسها برای اقدام شما (CTA) مشتریان شما را تشویق میکند تا تبدیل شوند، چه از طریق خرید محصولات شما، اشتراک در محتوای شما یا رزرو تماس یا قرار ملاقات.
بنابراین، چگونه مطمئن می شوید که CTA شما تا آنجا که می تواند قدرتمند است؟
بیایید از نتفلیکس به عنوان مثال استفاده کنیم.
در اینجا باید به چند نکته توجه داشت.
آنچه ارائه میشود بلافاصله مشخص میشود: پیامرسانی کاربران را با فیلمها و برنامههای تلویزیونی نامحدود جذب میکند. پیام، زمینه را برای CTA فراهم می کند.
اعتراضهای احتمالی فوراً بررسی میشوند: کاربران میتوانند در هر زمان آن را لغو کنند.
CTA پررنگ و رنگی در مکانی بسیار قابل مشاهده: خود CTA فوراً آشکار می شود. رنگی و غیر قابل اشتباه است. برای افزایش نرخ تبدیل، کاربران می توانند آدرس ایمیل خود را وارد کنند تا بلافاصله شروع به کار کنند.
کاربران خود را با یک CTA قدرتمند ترغیب به عمل کنید و نتایج قوی تری خواهید دید.
3. ناوبری بصری
وب سایت شما ممکن است راه حلی برای مشکلات پیچیده یا دسترسی به بسیاری از محتوای مفید به کاربران ارائه دهد. اما نباید گنج یابی باشد. پیمایش و دکمه های شما باید واضح و واضح باشند تا کاربران بتوانند محتوای شما را به طور مستقیم کشف کنند.
چند راه برای انجام این کار وجود دارد:
زبان واضح: معمولاً توصیه میشود از عبارات ساده و قابل تشخیصی مانند «درباره»، «خدمات» و «تماس» در مسیریابی خود استفاده کنید. از زبان منحصر به فرد فقط به خاطر انجام کاری متفاوت استفاده نکنید زیرا ممکن است کاربران شما را گیج کند.
پیمایش خود را متناسب با محتوای خود تنظیم کنید: اگر وب سایتی با محتوای محدود دارید، ممکن است فقط به چند لینک پیمایش نیاز داشته باشید. با محتوای سنگین تر، ممکن است به پیمایش دقیق تری نیاز داشته باشید. مگا منوهای توصیفی به کاربران شما مسیر روشنی را برای یافتن اطلاعات مورد نیاز در زمانی که محتوای زیادی وجود دارد، می دهد.
Breadcrumbs: Breadcrumbs محل حضور کاربر در یک وب سایت را ردیابی و نمایش می دهد. آنها به کاربر این امکان را می دهند که با ردیابی مجدد مراحل خود، به راحتی به صفحه قبلی بازگردد. Breadcrumbs به ویژه برای وب سایت های پر محتوا و فروشگاه های تجارت الکترونیک مفید است.
اگر پیمایش در وب سایت خود را برای کاربران آسان کنید، تجربه ای عمیق و جذاب و مسیری روشن برای تبدیل به آنها خواهید داد.
https://tillerdigital.com/wp-content/uploads/2024/06/screencap-directive.mp4
4. طراحی تمیز
مهم است که وب سایت شما به راحتی قابل اسکن باشد و محتوای شما قابل هضم باشد.
این تمرین خوبی است که نسبت به بار شناختی کاربر خود حساس باشید. شما نمی خواهید مردم را با انفجار رنگ ها، تصاویر و کپی غرق کنید. در عوض، وب سایت خود را با طراحی تمیز و محتوای معنی دار (و فقط معنی دار) برای آنها آسان و لذت بخش کنید.
یکی از راه های انجام این کار ایجاد یک سلسله مراتب بصری است. این چیدمان تمام عناصر طراحی یک وب سایت به ترتیب اهمیت است. به عنوان مثال، اگر عنوانی بزرگ، متضاد رنگ و در مرکز صفحه باشد، فوراً مهمتر از چیزی کوچکتر، بدون رنگ منحصربهفرد و افست به نظر میرسد.
همچنین استفاده موثر از فضای سفید مهم است. فضای سفید فضای "منفی" بین عناصر چیدمان، پاراگراف ها و اجزای بصری است. طراحی با در نظر گرفتن فضای سفید، محتوای شما را قابل اسکن تر، هضم تر و برای چشم آسان تر می کند.
5. قصه گویی
داستانها رایجترین روشی هستند که انسانها جهان را درک میکنند و با یکدیگر ارتباط برقرار میکنند. همه ما اشتهای سیری ناپذیری برای داستان سرایی خوب داریم.
بهترین داستان ها تاثیر عاطفی دارند. این یکی از راه های اصلی است که آنها موانع را برای تعامل و تفاهم از بین می برند. به همین دلیل است که می توانید با پیشروی در داستان سرایی و نه با حقایق، به طور مؤثرتری با مشتریان ارتباط برقرار کنید. و وبسایتها، بهویژه، میتوانند با ادغام تکنیکهای داستان سرایی و روایت برند سود ببرند.
گروهی از مردم را تصور کنید که در آب های خروشان سفر می کنند. آنها در تلاش برای تغییر جهان هستند، اما بسیاری از آنچه پیش روی آنها قرار دارد ناآشنا است. و سفر طولانی و بالقوه خائنانه است. آنها به کسی نیاز دارند که آن آبها را بشناسد تا کشتیشان را از خطر دور کند و به بندر امن آن سوی دریا برساند.
تیلرمن آن راهنما است.
در واقع نام تیلر از اینجاست. این اغلب اولین داستانی است که برای نشان دادن هدف شرکت خود استفاده می کنیم. این به ویژه مفید است زیرا استعاره مستقیماً ترجمه می شود: نقش ما این است که به مشتریان خود در جهت یابی برند، وب سایت و طراحی محصول کمک کنیم . ما آن آب ها را به خوبی می شناسیم و به شما کمک می کنیم با خیال راحت از آنها عبور کنید.
ما میتوانیم حقایق و آماری را در مورد اینکه چگونه شرکتهای دیگر را در گذشته فعال کردهایم فهرست کنیم، و این کار را انجام میدهیم، اما اولین داستان برای گفتن اینکه ما بهعنوان یک شرکت چه کسی هستیم و چگونه میتوانیم در خدمت باشیم، بسیار مهم است.
6. تصاویر
آیا تا به حال سعی کرده اید برای یک کودک بسیار خردسال رمان بخوانید؟ معمولاً خوب پیش نمی رود. آنها میخواهند عکسها را ببینند، زیرا این تصاویر به آنها کمک میکند تا داستان را بفهمند. کاربران وب مشابه هستند: فاصله توجه کوتاه، تحمل کم برای محتوای متن سنگین، و تمایل به عناصر بصری جذاب.
بسیاری از وبسایتها در جذب کاربران شکست میخورند، زیرا از آنها میخواهند خطوط بیپایانی متن را بخوانند تا بفهمند شرکت چه چیزی ارائه میدهد و چرا باید به آنها اهمیت دهد. برعکس، وبسایتهایی که متن را محدود میکنند و عناصر طراحی بصری زیادی (عکسها، فیلمها و تصاویر) را در خود جای میدهند، داستان را به گونهای تعریف میکنند که کاربران بتوانند به سرعت هضم کنند. اسکرین شات های محصول به ویژه در فضای فناوری و نرم افزار تاثیرگذار هستند. آنها به کاربران کمک می کنند تا بفهمند محصول چه کاری انجام می دهد و چه نوع تجربه ای را می توانند انتظار داشته باشند، بدون توضیحات طولانی و فنی.
7. طراحی موبایل اول
طراحی برای موبایل باید یک اولویت باشد، نه یک فکر بعدی. طبق تحقیقات سال 2023، دستگاه های تلفن همراه 58.67 درصد از ترافیک وب سایت جهانی را تشکیل می دهند .
درک اینکه چگونه مخاطبان هدف شما با محتوای شما درگیر می شوند، وب سایت شما را موثر، لذت بخش و آسان می کند. یکی از راههایی که میتوانید وبسایت خود را بهینه کنید، ساختن موبایلپسند و سازگار با موبایل است.
اکنون، زمانی که برای موبایل طراحی می کنید، محدودیت هایی وجود دارد. صفحه نمایش آنقدر بزرگ نیست، افراد با محتوا متفاوت از دسکتاپ تعامل دارند و غیره. اما، این محدودیت ها می تواند چیز خوبی باشد. آنها یک وب سایت لاغرتر و قابل هضم تر ایجاد می کنند.
با طراحی موبایل اول، میتوانید به بهینهسازی هر تجربه کاربری کمک کنید، مهم نیست که چگونه با محتوای شما درگیر میشود.
8. قابلیت دسترسی
دسترسی به وبسایت به معنای طراحی وبسایتها و برنامههایی است که میتوانند برای افرادی که دارای ناتوانیهای بینایی، حرکتی، شنوایی، گفتاری یا شناختی هستند، استفاده کنند. و کمتر از 5 درصد از وب سایت ها قابل دسترسی در نظر گرفته می شوند.
در اینجا چند نمونه از نحوه اطمینان از دسترسی به وب سایت یا برنامه شما آورده شده است:
از رنگهای متضاد استفاده کنید: اگر کنتراست کافی وجود نداشته باشد، تشخیص متن از رنگ پسزمینه برای افراد دارای اختلالات بینایی دشوار است. از حداقل نسبت کنتراست 4.5:1 برای متن معمولی و 4:1 برای متن بزرگ استفاده کنید.
برای انتقال نشانههای بصری از رنگها بیشتر استفاده کنید: میتوانید از برچسبها یا الگوهای متنی استفاده کنید تا افراد دارای چالش بصری بتوانند اطلاعات را تشخیص دهند. سایر نشانههای بصری، مانند متن برجسته یا خطدار یا استفاده از اشکال و اندازههای مختلف نیز میتوانند راههای موثری برای ارائه محتوای شما باشند.
پشتیبانی از ناوبری صفحه کلید: افراد دارای ناتوانی حرکتی، اختلال بینایی و سایر ناتوانی ها اغلب برای پیمایش محتوا به صفحه کلید وابسته هستند. میتوانید با استفاده از دکمه «Tab» روی صفحهکلید، در محتوای تعاملی مانند پیوندها، دکمهها و فیلدهای متنی «پیمایش» کنید. مهم است که اطلاعات کلیدی را در این ویژگیهای تعاملی قرار دهید و نه فقط در نسخه خود، تا کاربران دارای اختلال بتوانند با محتوای شما درگیر شوند.
اضافه کردن متن جایگزین (متن جایگزین): برای اطمینان از اینکه کاربران کم بینا می توانند از صفحه خوان برای دسترسی به توضیحات اجزای بصری استفاده کنند و موتورهای جستجو می توانند محتوای بصری را بگنجانند، برای هر دارایی بصری در وب سایت خود، یک توضیح نوشتاری اضافه کنید، از جمله تصاویر، گرافیک و نمادها. به نمایه سازی صفحه
اگر مطمئن نیستید که وب سایت شما از نظر قابلیت دسترسی در کجا قرار دارد، از یک سرویس حسابرسی دسترسی استفاده کنید (تعداد زیادی از آنها به صورت آنلاین وجود دارد). آنها می توانند به شما کمک کنند تا تعیین کنید که آیا وب سایت شما با فناوری های کمکی کار می کند یا خیر تا بتوانید تغییرات لازم را انجام دهید.
9. اولویت بندی بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
سئو در سال 2024 به دور از مرگ است. اما با ظهور هوش مصنوعی در حال تکامل است . و سریع. مانند همیشه، اگر بهترین شیوه های سئو را در وب سایت خود ادغام کنید ، به احتمال زیاد در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بالایی کسب خواهید کرد و بازدیدکنندگان وب سایت بیشتری دریافت خواهید کرد. به خصوص اگر بر ارتقای تجربه انسانی تمرکز کنید به گونه ای که هوش مصنوعی نتواند به آن کمک کند. بهینه سازی فقط برای ربات های گوگل تمام شده است. اکنون، رتبهبندی به نفع صفحاتی است که برجسته هستند
در اینجا چند روش اضافی برای بهینه سازی وب سایت خود برای موتورهای جستجو در سال 2024 آورده شده است:
بهینه سازی برای جستجوی صوتی: با استفاده از فناوری هندزفری بیشتر، جستجوی صوتی برای SEO اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. برای بهینهسازی جستجوی صوتی، طوری بنویسید که مخاطب شما صحبت میکند. به جای بهینه سازی برای تایپ کوتاه عبارات جستجو مانند «نرم افزار اتوماسیون AP»، از دستوری مانند «بهترین نرم افزار اتوماسیون AP چیست؟» استفاده کنید.
تمرکز بر کلمات کلیدی طولانی: موتورهای جستجو اکنون محتوایی را اولویت بندی می کنند که به جای عبارات عمومی نیازهای خاص کاربر را برطرف می کند. یک شرکت B2B SaaS به جای هدف قرار دادن «رایانش ابری» بهتر است روی کلمات کلیدی مانند «ذخیرهسازی ابری امن برای SaaS مراقبتهای بهداشتی» یا «CRM مبتنی بر هوش مصنوعی برای مشاغل کوچک» تمرکز کند. این کلمات کلیدی طولانی تر و خاص تر، نه تنها هدف دقیق کاربر را جلب می کنند، بلکه سرنخ های واجد شرایط بیشتری را نیز جذب می کنند.
طراحی واکنش گرا: این فقط یک استاندارد طراحی وب نیست، طراحی وب ریسپانسیو با رتبه بندی بهتر SERP توسط گوگل پاداش می گیرد.
تگ هدر مربوطه (H1): تگ هدر (یا H1) عنوان یک صفحه یا عنوان یک پست خواهد بود. موتورهای جستجو H1 را برای کلمات کلیدی هدف قرار می دهند، بنابراین مطمئن شوید که مرتبط ترین اطلاعات را در عنوان خود قرار داده اید. شما نمی خواهید تیتر خود را با کلمات کلیدی صرفاً برای عملکرد سئو پر کنید. به یاد داشته باشید که وب سایت شما برای افراد واقعی است، بنابراین یافتن تعادل بین عملکرد سئو، وضوح و سبک کلیدی است.
برچسبهای عنوان و توضیحات متا مناسب: تگهای عنوان مرتبط و توضیحات متا به موتورهای جستجو کمک میکنند تا محتوای یک صفحه را درک کنند و آن را بهطور مناسب فهرستبندی کنند. هر زمان که آن صفحه در نتایج موتورهای جستجو ظاهر شود، تگ عنوان و توضیحات متا صفحه نمایش داده می شود.
از URL های توصیفی کوتاه استفاده کنید: یک URL ساده که برای انسان قابل خواندن است (نه یک رشته اعداد طولانی) اغلب حاوی کلمات کلیدی است.
پیوندهای مرتبط را از سایر وب سایت های با کیفیت بالا به دست آورید: اگر وب سایت های محبوب و معتبر به وب سایت شما پیوند داشته باشند، این احتمال وجود دارد که این پیوندها کاربران جدید و افزایش ترافیک کلی را به همراه داشته باشند.
ادغام اصول سئو در وب سایت شما باعث افزایش ترافیک ارگانیک، مشتریان بالقوه و دیده شدن شما می شود.
10. نظارت بر سرعت سایت
یک وب سایت کند فقط کاربران شما را ناامید نمی کند. این می تواند عواقب واقعی برای کسب و کار شما داشته باشد زیرا کاربران اغلب یک سایت کند را رها می کنند. در سال 2024، 47 درصد از کاربران بیش از دو ثانیه منتظر نمی مانند تا یک وب سایت بارگذاری شود. گوگل همچنین سرعت سایت را هنگام تعیین رتبه جستجو در نظر می گیرد، بنابراین اگر می خواهید قابل مشاهده باشید باید مطمئن شوید که وب سایت شما سریع است.
تعدادی ابزار رایگان مانند Pingdom و Website Audit وجود دارد که می توانند به سرعت معیارهای عملکرد سایت را در اختیار شما قرار دهند. آنها شاخص های کلیدی عملکرد مانند زمان بارگذاری، اندازه صفحه و فشرده سازی تصویر را اندازه گیری می کنند.
وب سایتی با ویژگی های طراحی زیاد کندتر از وب سایت های لاغرتر خواهد بود. چند تایپ فیس و اندازه فونت یک مثال است. بارگذاری یک کتابخانه یا فریمورک برای انیمیشن ها نیز می تواند وب سایت شما را کندتر کند. مهم است که به طور جدی هر عنصر طراحی را در نظر بگیرید تا سرعت وب سایت خود را بی جهت کاهش ندهید.
11. نقشه های حرارتی
نقشه های حرارتی بازخورد بصری قابل توجهی در مورد جایی که کاربران در وب سایت شما وقت می گذرانند ارائه می دهند. آنها حرکات ماوس کاربران شما را ردیابی می کنند تا بتوانید مناطقی را که بیشترین توجه را به خود جلب می کنند شناسایی کنید.
با این اطلاعات می توانید:
از دادهها برای بهینهسازی طراحی خود استفاده کنید: میتوانید از عناصر طراحی خود که کاربران را جذب میکنند سرمایهگذاری کنید و آنهایی را که نیستند بهبود ببخشید. Heatmaps به شما امکان میدهد دادههای واقعی را در برابر نظریه یا فرضیههای گمانهزنی آزمایش کنید تا بتوانید مطمئن شوید که مؤثرترین انتخابهای طراحی را اجرا میکنید.
بهینه سازی قرار دادن CTA: می توانید CTA های ارزشمند خود را در مکان هایی قرار دهید که بیشترین ترافیک را دریافت می کنند و احتمال تبدیل را افزایش دهید.
ناوبری خود را اصلاح کنید: می توانید نظارت کنید که آیا دکمه های پیمایش شما به طور موثر کار می کنند. اگر آنها توجه کاربر را به خود جلب نمی کنند، این یک تمرین طراحی خوب است که آنها را واضح تر و شهودی تر کنید.
با استفاده از نقشه حرارتی، میتوانید با اطمینان از اینکه این پیشرفتها مبتنی بر دادهها هستند، بهبودهایی ایجاد کنید.
12. تست A/B
تست A/B روشی برای مقایسه نسخههای مختلف یک صفحه وب است تا ببینیم کدام نوع برای یک هدف معین بهترین عملکرد را دارد. این می تواند شامل ارزیابی میزان موثر بودن یک CTA، چه عنوانی بهتر عمل می کند یا چه تصاویر و محتوای بصری دیگر پاسخ های مثبت را برمی انگیزد.
دو نوع نوع وجود دارد:
انواع میکرو: تغییرات کوچک و متمرکز مانند تغییر رنگ دکمه CTA یا افزودن یک کلمه به عنوان. اینها می توانند تا 2٪ تأثیر تبدیل را اضافه کنند.
انواع ماکرو: اصلاحات عمده مانند قاب بندی صفحه یا بازسازی هر دارایی طراحی. اینها می توانند تبدیل را 40-300٪ افزایش دهند .
اگرچه آزمایش انواع کلان معمولاً منجر به تأثیر بیشتر بر نرخ تبدیل می شود، اما هزینه فرصت دارد. برای محدود کردن فرسودگی منابع، این استراتژی ها را در نظر بگیرید:
از صفحات یکی از رقبای خود الهام بگیرید.
ارزش پیشنهادی خود را برای هدف قرار دادن مخاطب جدید تغییر دهید.
فقط بر روی طراحی مجدد نیمی از صفحه تمرکز کنید.
در پیام خود موضع قوی تری اتخاذ کنید.
چندین تغییر ریز را با هم ترکیب کنید.
جمع آوری داده های مناسب، حدس و گمان را از بهینه سازی وب سایت خارج می کند. وقتی دادههای کافی جمعآوری شد، Google Optimize میتواند تعیین کند که آیا تغییراتی که انجام دادهاید از نظر آماری تأثیر معنیداری بر تبدیل داشته است یا خیر و آیا باید به اجرای آنها فکر کنید.
نتیجه گیری
در اینجا اطلاعات زیادی وجود دارد، اما مهم ترین نکته این است که اگر می خواهید نتایج تجاری داشته باشید، نمی توانید فقط یک وب سایت بسازید و سپس آن را ترک کنید. وب سایت شما نیاز به بهینه سازی و بهبود مستمر دارد تا به مشتریان و شرکت شما خدمت کند. این به ویژه در صورتی صادق است که در حال انجام یک طراحی مجدد کامل وب سایت هستید .
در اینجا سه مورد از موارد کلیدی وجود دارد که باید به خاطر بسپارید، چه در حال ایجاد تغییراتی در سایت خود باشید، چه آن را به روز کنید یا آن را از ابتدا بسازید:
اطمینان حاصل کنید که نام تجاری و پیام های کلیدی شما از انتخاب های طراحی شما خبر می دهد. شروع با یک نام تجاری تعریف شده به شما راهنمایی روشنی برای تمام انتخاب های بعدی می دهد.
انتخاب های طراحی را انتخاب کنید که کاربر پسند باشد. آنها کمک خواهند کرد که تجربه کاربر تا حد امکان واضح، جذاب و آسان باشد. این باعث سود سهام در تبدیل و ارزش برند خواهد شد.
از تجزیه و تحلیل مبتنی بر داده استفاده کنید تا حدس و گمان را از بهینه سازی طراحی خود حذف کنید. درک معیارهای سخت در مورد عملکرد سایت به شما کمک می کند تا تجربه را برای ارائه نتایج کسب و کار بهتر تنظیم کنید.
در تیلر، ما می توانیم در هر مرحله از فرآیند طراحی وب سایت به شما کمک کنیم. از برنامهریزی طراحی وبسایت تا ارائه تعمیر و نگهداری مداوم و بهینهسازی نرخ تبدیل، تیم ما از تخصص و مهارتهایی برخوردار است که به شما در گرفتن نتیجه کمک میکند.